blog

gratis tips, how-to's en downloads

 

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Laatste update: april 2024 Bloggen volhouden ... ... tja, het is geen makkie. Ik zeg het je maar meteen. Zelfs voor mij als doorgewinterde blogger die het schrijven écht leuk vindt, is het af en toe diep graven naar inspiratie. Zeker als het druk is! Aan de andere...

Lees meer
Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Laatste update: november 2023   Vaker bloggen levert aantoonbaar meer resultaten op. Denk aan meer én relevante bezoekers op je website, betere en langere vindbaarheid (soms wel langer dan 2 jaar!), meer naamsbekendheid, meer vertrouwen en meer conversie...

Lees meer
Beter bloggen in 3 stappen

Beter bloggen in 3 stappen

Laatste update: september 2023 Beter bloggen, hoe dan? Laten we eerlijk zijn: het komt niemand aanwaaien, je moet jezelf blijven uitdagen. Maar er zijn van die momenten waarop je gewoon even geen fut hebt. Dan is het goed om te bedenken dat je er in slechts 3 stappen...

Lees meer
Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Een goede titel of ondewerpregel Een goede titel valt op, prikkelt en blijft hangen. Een goede titel of onderwerpregel haalt lezers, klanten of volgers over om je e-mail, blog of mailing te openen en verder te lezen. Ga maar eens na welke mails of blogs je direct...

Lees meer
Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: wat is het eigenlijk? De meeste mensen kennen het woord evergreen van een blijvend populair liedje. Het stamt af van een Engelstalige aanduiding voor bomen die, ongeacht het seizoen, altijd groen blijven. Met evergreen content is het eigenlijk net...

Lees meer
Landingspagina maken in 10 stappen

Landingspagina maken in 10 stappen

Landingspagina maken Een goede landingspagina levert gegarandeerd conversie. Een social media post of advertentie trekt de aandacht en de landingspagina sluit daar naadloos bij aan. Je neemt je bezoeker als het ware aan de hand mee, zodat hij niet hoeft na te denken...

Lees meer
De (aantrekkings)kracht van opsommingen op je website

De (aantrekkings)kracht van opsommingen op je website

Opsommingen op je website (webshop of salespagina) Puntsgewijze opsommingen op je website trekken de aandacht, maken het lezen gemakkelijk en vatten (belangrijke) informatie samen. Bovendien dragen opsommingen in de vorm van bullets, vinkjes of pijlen bij aan het...

Lees meer
Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Dit blog is voor het laatst herzien in maart 2022   Het optimaliseren van afbeelding op je website of blog Afbeeldingen optimaliseren is vaak het ondergeschoven kindje bij websites. Jammer, want als je je afbeeldingen zoekmachinevriendelijk maakt, verbeter je je...

Lees meer
Social media afmetingen 2025

Social media afmetingen 2025

Social media afmetingen 2025: voor optimale visuals Klik hier voor het meest actuele overzicht van Frankwatching.   Social media uitbesteden Hoe lekker zou het zijn als niet of nauwelijks nog tijd aan je socials hoeft te besteden? Als dat als muziek in je oren klinkt,...

Lees meer
Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Laatste update: januari 2024 Social media voor ondernemers: bereik je doelgroep Social media voor ondernemers is niet meer weg te denken. Kijk ook maar eens op infographic onderaan dit blog. Mensen zoeken meer dan ooit via de online kanalen. Je kunt er gewoon niet...

Lees meer
Social media in de horeca: de feiten

Social media in de horeca: de feiten

 Dit blog is in januari 2024 bijgewerkt Social media in de horeca: onderzoek en cijfers Social media in de horeca is zonder twijfel een absolute must. Waarom? Omdat de manier waarop mensen zich oriënteren (voorgoed) is veranderd. Social media speelt een cruciale rol...

Lees meer
Kerstinhakers

Kerstinhakers

Kerstinhakers maken Wie slim is begint al vroeg met het voorbereiden van zijn kerstinhakers. In de zomer bijvoorbeeld. Dat hoeft echt niet moeilijk te zijn. Vaak zijn we onze eigen vijand en lopen we vast omdat we super origineel willen zijn. Natuurlijk werken humor...

Lees meer
Waarom case studies meer vertrouwen (en omzet) genereren

Waarom case studies meer vertrouwen (en omzet) genereren

Laatste update: oktober 2024     Case studies als (sales)instrument: multifunctioneel en overtuigend Worstel jij weleens met de vraag hoe je op een serieuze en impactvolle manier onder de aandacht komt van potentiële klanten? Overweeg dan eens een case...

Lees meer
Podcasts voor ondernemers die inspireren!

Podcasts voor ondernemers die inspireren!

Laatste update: augustus 2024 Podcasts voor ondernemers Podcasts, ik hou ervan! Ik luister ze onderweg, tijdens of na de lunch, want dat is mijn vaste luistermomentje van de dag. Natuurlijk luister ik naar podcasts over content en marketing, maar ik mag ook graag...

Lees meer
Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Laatste update: oktober 2024 Inhakers wat zijn het eigenlijk? Een inhaker is een vorm van marketing. Ze krijgen gestalte via advertenties, reclames, afbeeldingen, video's, gif-jes, apps en natuurlijk de berichten (tegenwoordig meestal) op social media die inhaken op...

Lees meer
Powerwoorden voor je offertes (website en andere content)

Powerwoorden voor je offertes (website en andere content)

‘Kon ik maar in het hoofd van mijn klant kijken, dan wist ik tenminste waar zijn ja-knop zat!’ Ha, een wens van heel wat ondernemers en sales professionals! Je komt natuurlijk al behoorlijk dicht in de buurt van die ja-knop door goed naar de klant te luisteren. Toen...

Lees meer
Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken en dan maar wachten op het verlossende antwoord, een reactie, mailtje of telefoontje? Dacht het niet! Haal jezelf uit de wachtkamer en ontdek hoe je de regie pakt.  Wat wil jij? Hoe wil ik ondernemen? Eigenlijk moeten we hier allemaal eens bij...

Lees meer
Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Reviews kennen we vooral van aanbevelingen op websites of webshops. Maar heb je er al eens aan gedacht om ze in je offertes op te nemen? Bijna 2 op de 3 bedrijven die zich bij de Kamer van Koophandel registreren zijn zelfstandig ondernemers. Als je regelmatig offertes...

Lees meer
Wat voor soort ondernemer ben ik?

Wat voor soort ondernemer ben ik?

Wat voor soort ondernemer ben ik? Deze vraag van een collega-ondernemer en goede vriendin verraste me. Het eerste waaraan ik dacht, was ... een gewone ondernemer. Blijkbaar had ik het hardop gezegd, want haar linkerwenkbrauw ging omhoog. ‘Ja? Ben jij dus een gewone...

Lees meer
Doelgroep(en) afbakenen

Doelgroep(en) afbakenen

Doelgroep(en) afbakenen, doen of niet doen? Wil jij of heb jij iedereen als klant? Dan is dit blogartikel voor jou denk ik niet zo interessant. Maar wat als er klanten zijn die je eigenlijk helemaal niet liggen? Wat als je die liever niet bij jou ziet aankloppen?...

Lees meer