blog
gratis tips, how-to's en downloads
Bloggen voor ondernemers: een must (in welke branche dan ook!)
Bloggen voor ondernemers Bloggen is echt een ontzettend waardevol marketinginstument voor ondernemers. Het is een slimme en vooral duurzame vorm van contentmarketing. Meer en meer ondernemers in uiteenlopende branches profiteren van de kracht van contentmarketing en...
Bloggen volhouden: hoe doe je dat?
Laatste update: april 2024 Bloggen volhouden ... ... tja, het is geen makkie. Ik zeg het je maar meteen. Zelfs voor mij als doorgewinterde blogger die het schrijven écht leuk vindt, is het af en toe diep graven naar inspiratie. Zeker als het druk is! Aan de andere...
Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen
Laatste update: november 2023 Vaker bloggen levert aantoonbaar meer resultaten op. Denk aan meer én relevante bezoekers op je website, betere en langere vindbaarheid (soms wel langer dan 2 jaar!), meer naamsbekendheid, meer vertrouwen en meer conversie...
Beter bloggen in 3 stappen
Laatste update: september 2023 Beter bloggen, hoe dan? Laten we eerlijk zijn: het komt niemand aanwaaien, je moet jezelf blijven uitdagen. Maar er zijn van die momenten waarop je gewoon even geen fut hebt. Dan is het goed om te bedenken dat je er in slechts 3 stappen...
Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!
Een goede titel of ondewerpregel Een goede titel valt op, prikkelt en blijft hangen. Een goede titel of onderwerpregel haalt lezers, klanten of volgers over om je e-mail, blog of mailing te openen en verder te lezen. Ga maar eens na welke mails of blogs je direct...
Evergreen content: eindeloos genereren van leads
Evergreen content: wat is het eigenlijk? De meeste mensen kennen het woord evergreen van een blijvend populair liedje. Het stamt af van een Engelstalige aanduiding voor bomen die, ongeacht het seizoen, altijd groen blijven. Met evergreen content is het eigenlijk net...
Help, mijn online content werkt niet! (4 eh nee 5 slimme tips)
Online content vs face-to-face situaties Als ondernemer weet je hoe belangrijk het is om een goede eerste indruk te maken. In een face-to-face situatie lukt dat vaak moeiteloos. Je weet hoe je een gesprek begint, je straalt vertrouwen uit en binnen no time heb je een...
Landingspagina maken in 10 stappen
Landingspagina maken Een goede landingspagina levert gegarandeerd conversie. Een social media post of advertentie trekt de aandacht en de landingspagina sluit daar naadloos bij aan. Je neemt je bezoeker als het ware aan de hand mee, zodat hij niet hoeft na te denken...
De (aantrekkings)kracht van opsommingen op je website
Opsommingen op je website (webshop of salespagina) Puntsgewijze opsommingen op je website trekken de aandacht, maken het lezen gemakkelijk en vatten (belangrijke) informatie samen. Bovendien dragen opsommingen in de vorm van bullets, vinkjes of pijlen bij aan het...
Oude content op je website? Niet met onze tips en checklist!
Laatste update: september 2024 Oude content is ... rampzalig Oude content is rampzalig en past niet in het beeld van een succesvolle, winstgevende website. Een website hoort dynamisch te zijn en is nooit af. Maar hoeveel ondernemers geven hieraan gehoor? Wanneer heb...
Websites en doelen: waarom elke pagina een eigen doel nodig heeft
Je bent ondernemer en hebt een website. Natuurlijk wil je daar wat mee. Je website heeft immers een doel. Maar welk doel? En is het er één of zijn het er meerdere? Waarom is het zo belangrijk om doelen aan je website en webpagina’s te koppelen? We gaan het je...
Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is
Dit blog is voor het laatst herzien in maart 2022 Het optimaliseren van afbeelding op je website of blog Afbeeldingen optimaliseren is vaak het ondergeschoven kindje bij websites. Jammer, want als je je afbeeldingen zoekmachinevriendelijk maakt, verbeter je je...
Social media afmetingen 2025
Social media afmetingen 2025: voor optimale visuals Klik hier voor het meest actuele overzicht van Frankwatching. Social media uitbesteden Hoe lekker zou het zijn als niet of nauwelijks nog tijd aan je socials hoeft te besteden? Als dat als muziek in je oren klinkt,...
Social media voor ondernemers: (on)zinnig?
Laatste update: januari 2024 Social media voor ondernemers: bereik je doelgroep Social media voor ondernemers is niet meer weg te denken. Kijk ook maar eens op infographic onderaan dit blog. Mensen zoeken meer dan ooit via de online kanalen. Je kunt er gewoon niet...
Headline LinkedIn profiel (je kopregel dus): zo maak je ‘m sterk en vindbaar
+Laatste update: oktober 2024 Headline LinkedIn profiel: mega belangrijk LinkedIn is toonaangevend als het gaat om zakelijk netwerken. Voor ondernemers is LinkedIn een onmisbaar en winstgevend instrument. Interesse in je LinkedIn profiel begint immers bij je headline...
Social media in de horeca: de feiten
Dit blog is in januari 2024 bijgewerkt Social media in de horeca: onderzoek en cijfers Social media in de horeca is zonder twijfel een absolute must. Waarom? Omdat de manier waarop mensen zich oriënteren (voorgoed) is veranderd. Social media speelt een cruciale rol...
Kerstinhakers
Kerstinhakers maken Wie slim is begint al vroeg met het voorbereiden van zijn kerstinhakers. In de zomer bijvoorbeeld. Dat hoeft echt niet moeilijk te zijn. Vaak zijn we onze eigen vijand en lopen we vast omdat we super origineel willen zijn. Natuurlijk werken humor...
Social Media Plan maken? In 5 eenvoudige stappen heb je ‘m al klaar!
Laatste update: maart 2024 Een social media plan maken Een social media plan is simpelweg een uitwerking van je strategie. In je strategie bepaal je je koers, je benoemt je doelstellingen (bijvoorbeeld naams- en/of merkbekendheid) en geeft aan tot welke doelgroep je...
Waarom case studies meer vertrouwen (en omzet) genereren
Laatste update: oktober 2024 Case studies als (sales)instrument: multifunctioneel en overtuigend Worstel jij weleens met de vraag hoe je op een serieuze en impactvolle manier onder de aandacht komt van potentiële klanten? Overweeg dan eens een case...
Teksten schrijven met ChatGPT of een content writer inschakelen?
Laatste update: 26 augustus 2024. Teksten schrijven met ChatGPT 'Schrijf jij je teksten met ChatGPT of schrijf je ze zelf, want daar betaal ik ervoor dat jij ze schrijft en niet ChatGPT, toch?' Die vraag krijg ik vaker. Ook een keer van een eigenaar van een...
Podcasts voor ondernemers die inspireren!
Laatste update: augustus 2024 Podcasts voor ondernemers Podcasts, ik hou ervan! Ik luister ze onderweg, tijdens of na de lunch, want dat is mijn vaste luistermomentje van de dag. Natuurlijk luister ik naar podcasts over content en marketing, maar ik mag ook graag...
Inhakers maken: wat je vooraf weten moet
Laatste update: oktober 2024 Inhakers wat zijn het eigenlijk? Een inhaker is een vorm van marketing. Ze krijgen gestalte via advertenties, reclames, afbeeldingen, video's, gif-jes, apps en natuurlijk de berichten (tegenwoordig meestal) op social media die inhaken op...
Contentmarketing: de 7 don’ts (je kunt ze maar beter weten!)
Dit bericht is in februari 2024 bijgewerkt. Contentmarketing: de don'ts Contentmarketing is een succesvol marketinginstrument, zowel voor grote als kleine bedrijven. Goede, relevante en informatieve content levert je aanzienlijke resultaten op. Je bent beter vindbaar,...
Met een profiel of persona haal je meer rendement uit je content
Durf ja te zeggen Ik weet het nog goed. Ik startte mijn bureau vanuit een jarenlange loopbaan in loondienst en ik had er zin in! Elke opdracht, van wie dan ook was welkom. Er moest brood op de plank komen. En opdrachten kwamen er maar gek genoeg was het plezier ver te...
Podcastserie ‘Onweerstaanbare offertes’ (speciaal voor ondernemers en salesprofessionals)
We zijn er trots op: de podcastserie Onweerstaanbare offertes! Het is een aanvulling op onze blogs over het maken van succesvolle offertes. Met tips op het gebied van content, stijl, vormgeving, neuromarketing, gespreksvaardigheden en andere elementen binnen het...
Powerwoorden voor je offertes (website en andere content)
‘Kon ik maar in het hoofd van mijn klant kijken, dan wist ik tenminste waar zijn ja-knop zat!’ Ha, een wens van heel wat ondernemers en sales professionals! Je komt natuurlijk al behoorlijk dicht in de buurt van die ja-knop door goed naar de klant te luisteren. Toen...
Korting in offertes? Ontdek hoe het anders kan (en misschien wel moet)
Korting in offertes: is onder de prijs gaan zitten de enige oplossing? Corona heeft er bij veel ondernemers flink ingehakt. Klanten stellen investeringen uit en nieuwe klanten blijven afwachtend. Dit betekent dat je offertes nóg kritischer bekeken worden. Moeten we...
Offertes maken: waarom je toegevoegde waarde zo belangrijk is
Offertes maken: in deze tijd voor veel ondernemers een hele klus. Zie er maar eens tussenuit te springen. Concurrenten zat. Dan maar de prijs verlagen en proberen via die weg een opdracht of order binnen te slepen. Maar wat zien we? Niet diegene met de laagste prijs...
Een offerte maken? Houd de regie over het proces!
Een offerte maken en dan maar wachten op het verlossende antwoord, een reactie, mailtje of telefoontje? Dacht het niet! Haal jezelf uit de wachtkamer en ontdek hoe je de regie pakt. Wat wil jij? Hoe wil ik ondernemen? Eigenlijk moeten we hier allemaal eens bij...
Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken
Reviews kennen we vooral van aanbevelingen op websites of webshops. Maar heb je er al eens aan gedacht om ze in je offertes op te nemen? Bijna 2 op de 3 bedrijven die zich bij de Kamer van Koophandel registreren zijn zelfstandig ondernemers. Als je regelmatig offertes...
Fouten maken doet iedereen, hoe je ermee omgaat dat is een ander verhaal
Fouten maakt iedereen, ook ik ... We maken allemaal weleens fouten. In mijn geval heb ik het dan niet over een taal- of spelfoutje, maar over echte missers. Zelfs met jarenlange ervaring sla ik soms de plank mis. Gebeurt gelukkig niet vaak, maar het gebeurt wel. Hoe...
Wat voor soort ondernemer ben ik?
Wat voor soort ondernemer ben ik? Deze vraag van een collega-ondernemer en goede vriendin verraste me. Het eerste waaraan ik dacht, was ... een gewone ondernemer. Blijkbaar had ik het hardop gezegd, want haar linkerwenkbrauw ging omhoog. ‘Ja? Ben jij dus een gewone...
Doelgroep(en) afbakenen
Doelgroep(en) afbakenen, doen of niet doen? Wil jij of heb jij iedereen als klant? Dan is dit blogartikel voor jou denk ik niet zo interessant. Maar wat als er klanten zijn die je eigenlijk helemaal niet liggen? Wat als je die liever niet bij jou ziet aankloppen?...