blog
gratis tips, how-to's en downloads

Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen
Vaker bloggen levert aantoonbaar meer resultaten op. Denk aan meer én relevante bezoekers op je website, betere en langere vindbaarheid (soms wel langer dan 2 jaar!), meer naamsbekendheid, meer vertrouwen en meer conversie (inschrijvingen, offerte-aanvragen,...

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?
Bloggen volhouden ... ... is geen makkie. Ik zeg het je maar meteen. Zelf voor mij als doorgewinterde bloggen die het schrijven écht leuk vindt, is het af en toe diep graven naar inspiratie. Zeker als het druk is! Aan de andere kant is bloggen is een bewezen...

Beter bloggen in 3 stappen
Beter bloggen, hoe dan? Laten we eerlijk zijn: het komt niemand aanwaaien, je moet jezelf blijven uitdagen. Maar er zijn van die momenten waarop je gewoon even geen fut hebt. Dan is het goed om te bedenken dat je er in slechts 3 stappen weer helemaal bovenop zit. Dit...

Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!
Een goede titel of ondewerpregel Een goede titel valt op, prikkelt en blijft hangen. Een goede titel of onderwerpregel haalt lezers, klanten of volgers over om je e-mail, blog of mailing te openen en verder te lezen. Ga maar eens na welke mails of blogs je direct...

Evergreen content: eindeloos genereren van leads
Evergreen content: wat is het eigenlijk? De meeste mensen kennen het woord evergreen van een blijvend populair liedje. Het stamt af van een Engelstalige aanduiding voor bomen die, ongeacht het seizoen, altijd groen blijven. Met evergreen content is het eigenlijk net...

Bloggen voor ondernemers: een must (in welke branche dan ook!)
Bloggen voor ondernemers Bloggen is echt een ontzettend waardevol marketinginstument voor ondernemers. Het is een slimme en vooral duurzame vorm van contentmarketing. Meer en meer ondernemers in uiteenlopende branches profiteren van de kracht van contentmarketing en...

Landingspagina maken in 10 stappen
Landingspagina maken Een goede landingspagina levert gegarandeerd conversie. Een social media post of advertentie trekt de aandacht en de landingspagina sluit daar naadloos bij aan. Je neemt je bezoeker als het ware aan de hand mee, zodat hij niet hoeft na te denken...

De (aantrekkings)kracht van opsommingen op je website
Opsommingen op je website (webshop of salespagina) Puntsgewijze opsommingen op je website trekken de aandacht, maken het lezen gemakkelijk en vatten (belangrijke) informatie samen. Bovendien dragen opsommingen in de vorm van bullets, vinkjes of pijlen bij aan het...

Oude content op je website? Niet met onze tips en checklist!
Oude content is rampzalig en past niet in het beeld van een succesvolle, winstgevende website. Een website hoort dynamisch te zijn en is nooit af. Maar hoeveel ondernemers geven hieraan gehoor? Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst je website nagelopen en...

Websites en doelen: waarom elke pagina een eigen doel nodig heeft
Je bent ondernemer en hebt een website. Natuurlijk wil je daar wat mee. Je website heeft immers een doel. Maar welk doel? En is het er één of zijn het er meerdere? Waarom is het zo belangrijk om doelen aan je website en webpagina’s te koppelen? We gaan het je...

Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is
Dit blog is voor het laatst herzien in maart 2022 Het optimaliseren van afbeelding op je website of blog Afbeeldingen optimaliseren is vaak het ondergeschoven kindje bij websites. Jammer, want als je je afbeeldingen zoekmachinevriendelijk maakt, verbeter je je...

Landingspagina maken: zo maak je een onweerstaanbaar aanbod
Landingspagina maken: slimme zet Ambitieuze en slimme ondernemers zetten landings (of sales) -pagina's in, want landingspagina's leveren goede resultaten op. In elk geval méér dan een gewone webpagina. Een goede landings- of salespagina realiseert een vooraf gesteld...

Social media in de horeca: de feiten
Dit blog is in januari 2023 bijgewerkt Social media in de horeca: onderzoek en cijfers Social media in de horeca is zonder twijfel een absolute must. Waarom? Omdat de manier waarop mensen zich oriënteren (voorgoed) is veranderd. Social media speelt een cruciale rol...

Social Media Plan maken? In 5 eenvoudige stappen heb je ‘m al klaar!
Een social media plan maken Een social media plan is simpelweg een uitwerking van je strategie. In je strategie bepaal je je koers, je benoemt je doelstellingen (bijvoorbeeld naams- en/of merkbekendheid) en geeft aan tot welke doelgroep je je richt en welke kenmerken...

Social media afmetingen 2023
Social media afmetingen 2023: voor optimale visuals Hoe mooi zou het zijn als je maar één afbeelding hoefde te maken die geschikt is voor alle social media? Jammer genoeg blijft dat nog even een utopie. Vooral Instagram verrast je geregeld met hun updates. Blijf...

Social media voor ondernemers: (on)zinnig?
Social media voor ondernemers: bereik je doelgroep Social media voor ondernemers is niet meer weg te denken. Mensen zoeken meer dan ooit via de online kanalen. Je kunt er gewoon niet omheen. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, Pinterest of Snapchat, ze...

Facebook algoritme: 3 effectieve manieren om het te slim af te zijn
Laatste update: augustus 2022 Facebook algoritme Het Facebook algoritme ... er is haast geen ontkomen aan. Net als veel andere social media platforms, maakt ook Facebook zich regelmatig schuldig aan beïnvloeding van de organische resultaten op je tijdlijn. Het gebruik...

Headline LinkedIn profiel: zo maak je ‘m sterk en vindbaar
Laatste update: maart 2023 Headline LinkedIn profiel: mega belangrijk LinkedIn is toonaangevend als het gaat om zakelijk netwerken. Voor ondernemers is LinkedIn een onmisbaar en winstgevend instrument. Interesse in je LinkedIn profiel begint immers bij je headline of...

Teksten schrijven met ChatGPT of een content writer inschakelen?
Teksten schrijven met ChatGPT Doe jij iets met ChatGPT? De vraag van de afgelopen maanden. Ik kreeg hem van alle kanten en via alle kanalen voorgeschoteld. Een terechte vraag wat mij betreft. Transparant als ik ben, heb ik er maar meteen een blog over geschreven. Wat...

Inhakers maken: wat je vooraf weten moet
Inhakers wat zijn het eigenlijk? Een inhaker is een vorm van marketing. Ze krijgen gestalte via advertenties, reclames, afbeeldingen, video's, gif-jes, apps en natuurlijk de berichten (tegenwoordig meestal) op social media die inhaken op actuele gebeurtenissen in het...

Eerlijke communicatie: tel uit je winst
Eerlijke communicatie Als ondernemer wil je je klanten overtuigen en ben je misschien geneigd er een schepje bovenop te doen, ja toch? Niet doen. Moeten we ons dan slechts sober en zonder franje presenteren? Nee, maar geloof me: het 'doe maar gewoon' concept is zo gek...

Contentmarketing: de 7 don’ts (je kunt ze maar beter weten!)
Dit bericht is in februari 2022 bijgewerkt. Contentmarketing: de don'ts Contentmarketing is een succesvol marketinginstrument, zowel voor grote als kleine bedrijven. Goede, relevante en informatieve content levert je aanzienlijke resultaten op. Je bent beter...

Podcasts voor ondernemers die je inspireren!
Podcasts voor ondernemers Podcasts, ik hou ervan! Ik luister ze onderweg en na de lunch, want dat is mijn vaste luistermomentje van de dag. Natuurlijk luister ik naar podcasts over content en marketing, maar ik mag ook graag luisteren naar podcasts over het...

Online zichtbaarheid: belangrijker dan ooit
Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit De kans was nagenoeg nihil dat je een crisis als corona altijd al in je (marketing)strategie opgenomen had. Ik niet in ieder geval. En wie verplicht dicht moest, zette de geplande campagnes on hold en was het verder stil....

PODCASTSERIE ONWEERSTAANBARE OFFERTES
We zijn er trots op: de podcastserie Onweerstaanbare offertes! Het is een aanvulling op onze blogs over het maken van succesvolle offertes. Met tips op het gebied van content, stijl, vormgeving, neuromarketing, gespreksvaardigheden en andere elementen binnen het...

Powerwoorden voor je offertes
‘Kon ik maar in het hoofd van mijn klant kijken, dan wist ik tenminste waar zijn ja-knop zat!’ Ha, een wens van heel wat ondernemers en sales professionals! Je komt natuurlijk al behoorlijk dicht in de buurt van die ja-knop door goed naar de klant te luisteren. Toen...

Korting in offertes? Ontdek hoe het anders kan (en misschien wel moet)
Korting in offertes: is onder de prijs gaan zitten de enige oplossing? Corona heeft er bij veel ondernemers flink ingehakt. Klanten stellen investeringen uit en nieuwe klanten blijven afwachtend. Dit betekent dat je offertes nóg kritischer bekeken worden. Moeten we...

Offertes maken: waarom je toegevoegde waarde zo belangrijk is
Offertes maken: in deze tijd voor veel ondernemers een hele klus. Zie er maar eens tussenuit te springen. Concurrenten zat. Dan maar de prijs verlagen en proberen via die weg een opdracht of order binnen te slepen. Maar wat zien we? Niet diegene met de laagste prijs...

Een offerte maken? Houd de regie over het proces!
Een offerte maken en dan maar wachten op het verlossende antwoord, een reactie, mailtje of telefoontje? Dacht het niet! Haal jezelf uit de wachtkamer en ontdek hoe je de regie pakt. Wat wil jij? Hoe wil ik ondernemen? Eigenlijk moeten we hier allemaal eens bij...

Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken
Reviews kennen we vooral van aanbevelingen op websites of webshops. Maar heb je er al eens aan gedacht om ze in je offertes op te nemen? Bijna 2 op de 3 bedrijven die zich bij de Kamer van Koophandel registreren zijn zelfstandig ondernemers. Als je regelmatig offertes...