blog

 

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Bloggen volhouden ... dat is geen makkie. Maar bloggen is wel een duurzaam en winstgevend marketinginstrument. Tot zover niets nieuws. Maar hoe komt het dat we het bloggen zo moeilijk volhouden? Is het überhaupt mogelijk om blijvend (goede!) blogs te produceren?...

Lees meer
Beter bloggen in 3 stappen

Beter bloggen in 3 stappen

Beter bloggen, ja maar hoe? Laten we eerlijk zijn: het komt niemand aanwaaien, je moet jezelf blijven uitdagen. Maar er zijn van die momenten waarop je gewoon even geen fut hebt. Dan is het goed om te bedenken dat je er in slechts 3 stappen weer helemaal bovenop zit....

Lees meer
Bloggen & ondernemerschap … je bent gek als het niet doet!

Bloggen & ondernemerschap … je bent gek als het niet doet!

Bloggen is hét marketinginstument voor ondernemers. Bloggen is een slimme en vooral duurzame vorm van contentmarketing. Meer en meer ondernemers profiteren van de kracht van contentmarketing en investeren daar ook in. Natuurlijk zijn er trends en verschuivingen, maar...

Lees meer
Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Vaker bloggen levert aantoonbaar meer resultaten op. Denk aan meer én relevante bezoekers op je website, betere en langere vindbaarheid (soms wel langer dan 2 jaar!), meer naamsbekendheid, meer vertrouwen en meer conversie (inschrijvingen, offerte-aanvragen,...

Lees meer
Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: wat is het eigenlijk? De meeste mensen kennen het woord evergreen van een blijvend populair liedje. Het stamt af van een Engelstalige aanduiding voor bomen die, ongeacht het seizoen, altijd groen blijven. Met evergreen content is het eigenlijk net...

Lees meer
Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Een goede titel valt op, prikkelt en blijft hangen. Een goede titel of onderwerpregel haalt lezers, klanten of volgers over om je e-mail, blog of mailing te openen en verder te lezen. Ga maar eens na welke mails of blogs je direct opent en welke je juist overslaat of...

Lees meer
Oude content op je website? Pas op voor de gevolgen!

Oude content op je website? Pas op voor de gevolgen!

Oude content is rampzalig en past niet in het beeld van een succesvolle, winstgevende website. Een website hoort dynamisch te zijn en is nooit af. Maar hoeveel ondernemers geven hieraan gehoor? Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst je website nagelopen en...

Lees meer
Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Afbeeldingen optimaliseren is vaak het ondergeschoven kindje bij websites. Jammer, want als je je afbeeldingen zoekmachinevriendelijk maakt, verbeter je je online vindbaarheid aanzienlijk. Ontdek welke afbeeldingen je het best kunt optimaliseren en hoe je dat in 6...

Lees meer
Landingspagina maken in 10 stappen

Landingspagina maken in 10 stappen

Een goede landingspagina levert gegarandeerd conversie. Een social media post of advertentie trekt de aandacht en de landingspagina sluit daar naadloos bij aan. Je neemt je bezoeker aan de hand mee, hij hoeft niet na te denken of te zoeken. Hoe verder hij leest hoe...

Lees meer
Opsommingen op je website: doe er je voordeel mee!

Opsommingen op je website: doe er je voordeel mee!

Opsommingen op je website helpen je bij het overbrengen van een boodschap. Puntsgewijze opsommingen trekken de aandacht, maken het lezen gemakkelijk, vatten samen en zijn populair onder lezers. Je kunt opsommingen dus goed inzetten bij het overbrengen van je...

Lees meer
Hoog bouncepercentage? Zo verlaag je het.

Hoog bouncepercentage? Zo verlaag je het.

Je hebt een website en wilt daarmee bepaalde doelen bereiken. Je wilt in elk geval bezoekers die, als ze er eenmaal zijn,  wat langer op je website blijven. Dat betekent immers dat ze je website waarderen en daarmee is de kans dat je je doelen bereikt groter. Maar wat...

Lees meer
Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Social media voor ondernemers is niet meer weg te denken. Mensen zoeken meer dan ooit via de online kanalen. Je kunt er gewoon niet omheen. Facebook, Instagram,  LinkedIn, YouTube, Pinterest of Snapchat, ze zijn niet meer weg te denken en aantoonbaar succesvol, óók...

Lees meer
Headline LinkedIn profiel: hoe maak je sterk en opvallend?

Headline LinkedIn profiel: hoe maak je sterk en opvallend?

LinkedIn is toonaangevend als het gaat om zakelijk netwerken. Voor ondernemers met een opvallend profiel is LinkedIn een onmisbaar en winstgevend instrument. Interesse in je LinkedIn profiel begint bij je headline. Lees waarom en hoe je ervoor zorgt dat hij sterk en...

Lees meer
Snapchat voor ondernemers, is dat nou wat?

Snapchat voor ondernemers, is dat nou wat?

Snapchat voor ondernemers, is dat nou wat? Een vraag in onze inbox. Snapchat is razend populair. Veel ondernemers weten nog niet goed wat Snapchat nu precies is en wat het te bieden heeft. En jij, ben jij er al uit? Wij wel, lees waarom en ontdek of het zinvol of...

Lees meer
Hoeveel vertrouwen heeft de klant in jou(w bedrijf)?

Hoeveel vertrouwen heeft de klant in jou(w bedrijf)?

Wil je als ondernemer opdrachten of orders krijgen, dan heb je in elk geval een website, ben je aanwezig op social media, neem je deel aan netwerkbijeenkomsten en doe je je best om je mailinglist zo snel mogelijk uit te breiden. Maar wat je ook doet, hoe mooi het er...

Lees meer
Contentmarketing: de 7 don’ts

Contentmarketing: de 7 don’ts

Contentmarketing is hét marketinginstrument van dit moment, zowel voor grote als kleine bedrijven. Goede, relevante en informatieve content levert je aanzienlijke resultaten op. Je bent beter vindbaar, het stimuleert mond-tot-mond reclame, creëert loyaliteit,...

Lees meer
Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Inhakers wat zijn het eigenlijk? Een inhaker is een vorm van marketing. Ze krijgen gestalte via advertenties, reclames, afbeeldingen, video's, gif-jes, apps en natuurlijk de berichten (tegenwoordig meestal) op social media die inhaken op actuele gebeurtenissen in het...

Lees meer
Eerlijke communicatie: tel uit je winst

Eerlijke communicatie: tel uit je winst

Als ondernemer wil je je klanten overtuigen en ben je misschien geneigd er een schepje bovenop te doen, ja toch? Niet doen. Moeten we ons dan slechts sober en zonder franje presenteren? Nee, maar geloof me: het 'doe maar gewoon' concept is zo gek nog niet. Eerlijkheid...

Lees meer
Waarom case studies meer vertrouwen (en omzet) genereren

Waarom case studies meer vertrouwen (en omzet) genereren

Case studies worden met de dag populairder. Je zet ze in als content bijvoorbeeld op je website of social media. We adviseren ondernemers om case studies ook in te zetten in ruil voor een inschrijving op de nieuwsbrief of als bijlage aan een offerte toe te voegen. Hoe...

Lees meer
Een pay-off onderscheidt je van de rest

Een pay-off onderscheidt je van de rest

Met bijna 2 miljoen ondernemers in Nederland wordt het steeds lastiger om je te kunnen onderscheiden. Boor daarom al je creativiteit aan en bedenk een ijzersterke pay-off. Want daarmee versterk je je identiteit, je merk, product of dienst. Je onderscheidt je van je...

Lees meer
Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken en dan maar wachten op het verlossende antwoord, een reactie, mailtje of telefoontje? Dacht het niet! Haal jezelf uit de wachtkamer en ontdek hoe je de regie pakt.   Wat wil jij? Hoe wil ik ondernemen? Eigenlijk moeten we hier allemaal eens bij...

Lees meer
Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Reviews kennen we vooral van aanbevelingen op websites of webshops. Maar heb je er al eens aan gedacht om ze in je offertes op te nemen? Bijna 2 op de 3 bedrijven die zich bij de Kamer van Koophandel registreren zijn zelfstandig ondernemers. Als je regelmatig offertes...

Lees meer
De AVG en offertes: moet ik daar iets mee?

De AVG en offertes: moet ik daar iets mee?

Sinds mei 2018, is de AVG - de nieuwe privacywet - van kracht. Naar aanleiding hiervan ontvingen we de vraag wat de AVG betekent voor de offertes die je uitbrengt. Goede vraag! Als zelfstandig ondernemer maak je geregeld offertes waarbij je in ieder geval gebruik...

Lees meer