blog: gratis tips, how-to's en downloads

 

Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Met deze 6 boosters ga je gegarandeerd vaker bloggen

Vaker bloggen levert aantoonbaar meer resultaten op. Denk aan meer én relevante bezoekers op je website, betere en langere vindbaarheid (soms wel langer dan 2 jaar!), meer naamsbekendheid, meer vertrouwen en meer conversie (inschrijvingen, offerte-aanvragen,...

Lees meer
Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Bloggen volhouden: hoe doe je dat?

Bloggen volhouden ... dat is geen makkie. Maar bloggen is wel een duurzaam en winstgevend marketinginstrument. Tot zover niets nieuws. Maar hoe komt het dat we het bloggen zo moeilijk volhouden? Is het überhaupt mogelijk om blijvend (goede!) blogs te produceren?...

Lees meer
Beter bloggen in 3 stappen

Beter bloggen in 3 stappen

Beter bloggen, ja maar hoe? Laten we eerlijk zijn: het komt niemand aanwaaien, je moet jezelf blijven uitdagen. Maar er zijn van die momenten waarop je gewoon even geen fut hebt. Dan is het goed om te bedenken dat je er in slechts 3 stappen weer helemaal bovenop zit....

Lees meer
Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: eindeloos genereren van leads

Evergreen content: wat is het eigenlijk? De meeste mensen kennen het woord evergreen van een blijvend populair liedje. Het stamt af van een Engelstalige aanduiding voor bomen die, ongeacht het seizoen, altijd groen blijven. Met evergreen content is het eigenlijk net...

Lees meer
Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Goede titel of onderwerpregel: dát klikt!

Een goede titel valt op, prikkelt en blijft hangen. Een goede titel of onderwerpregel haalt lezers, klanten of volgers over om je e-mail, blog of mailing te openen en verder te lezen. Ga maar eens na welke mails of blogs je direct opent en welke je juist overslaat of...

Lees meer
Oude content op je website? Pas op voor de gevolgen!

Oude content op je website? Pas op voor de gevolgen!

Oude content is rampzalig en past niet in het beeld van een succesvolle, winstgevende website. Een website hoort dynamisch te zijn en is nooit af. Maar hoeveel ondernemers geven hieraan gehoor? Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst je website nagelopen en...

Lees meer
Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Waarom afbeeldingen optimaliseren echt een must is

Afbeeldingen optimaliseren is vaak het ondergeschoven kindje bij websites. Jammer, want als je je afbeeldingen zoekmachinevriendelijk maakt, verbeter je je online vindbaarheid aanzienlijk. Ontdek welke afbeeldingen je het best kunt optimaliseren en hoe je dat in 6...

Lees meer
Landingspagina maken in 10 stappen

Landingspagina maken in 10 stappen

Een goede landingspagina levert gegarandeerd conversie. Een social media post of advertentie trekt de aandacht en de landingspagina sluit daar naadloos bij aan. Je neemt je bezoeker aan de hand mee, hij hoeft niet na te denken of te zoeken. Hoe verder hij leest hoe...

Lees meer
Opsommingen op je website: doe er je voordeel mee!

Opsommingen op je website: doe er je voordeel mee!

Opsommingen op je website (webshop of salespagina) Opsommingen op je website helpen je bij het overbrengen van een boodschap. Puntsgewijze opsommingen trekken de aandacht, maken het lezen gemakkelijk, vatten samen en zijn populair onder lezers. Je kunt opsommingen dus...

Lees meer
Hoog bouncepercentage? Zo verlaag je het.

Hoog bouncepercentage? Zo verlaag je het.

Je hebt een website en wilt daarmee bepaalde doelen bereiken. Je wilt in elk geval bezoekers die, als ze er eenmaal zijn,  wat langer op je website blijven. Dat betekent immers dat ze je website waarderen en daarmee is de kans dat je je doelen bereikt groter. Maar wat...

Lees meer
Social media in de horeca: de feiten

Social media in de horeca: de feiten

Social media in de horeca: onderzoek en cijfers Social media in de horeca is zonder twijfel een absolute must. Waarom? Omdat de manier waarop mensen zich oriënteren (voorgoed) is veranderd. Social media speelt een cruciale rol als het gaat om het aantrekken en...

Lees meer
Social media afmetingen 2020

Social media afmetingen 2020

Social media afmetingen 2020: voor optimale visuals Hoe mooi zou het zijn als je maar één afbeelding hoefde te maken die geschikt is voor alle social media? Jammer genoeg blijft dat nog even een utopie. Wanneer je je afbeeldingen goed uit de verf wilt laten komen,...

Lees meer
Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Social media voor ondernemers: (on)zinnig?

Social media voor ondernemers: bereik je doelgroep  Social media voor ondernemers is niet meer weg te denken. Mensen zoeken meer dan ooit via de online kanalen. Je kunt er gewoon niet omheen. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, Pinterest of Snapchat, ze...

Lees meer
Headline LinkedIn profiel: zo je ‘m sterk en vindbaar

Headline LinkedIn profiel: zo je ‘m sterk en vindbaar

LinkedIn is toonaangevend als het gaat om zakelijk netwerken. Voor ondernemers is LinkedIn een onmisbaar en winstgevend instrument. Interesse in je LinkedIn profiel begint immers bij je headline of op zijn Nederlands: kopregel. Lees waarom en hoe je ervoor zorgt dat...

Lees meer
Contentmarketing: de 7 don’ts

Contentmarketing: de 7 don’ts

Contentmarketing is hét marketinginstrument van dit moment, zowel voor grote als kleine bedrijven. Goede, relevante en informatieve content levert je aanzienlijke resultaten op. Je bent beter vindbaar, het stimuleert mond-tot-mond reclame, creëert loyaliteit,...

Lees meer
Online zichtbaarheid: belangrijker dan ooit

Online zichtbaarheid: belangrijker dan ooit

Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit De kans was nagenoeg nihil dat je een crisis als corona in je (marketing)strategie opgenomen had. Ik niet in ieder geval. En wie verplicht dicht moest, zette vaak alle campagnes on hold. Er waren echter ook bedrijven die...

Lees meer
Hoeveel vertrouwen heeft de klant in jou(w bedrijf)?

Hoeveel vertrouwen heeft de klant in jou(w bedrijf)?

Wil je als ondernemer opdrachten of orders krijgen, dan heb je in elk geval een website, ben je aanwezig op social media, neem je deel aan netwerkbijeenkomsten en doe je je best om je mailinglist zo snel mogelijk uit te breiden. Maar wat je ook doet, hoe mooi het er...

Lees meer
Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Inhakers maken: wat je vooraf weten moet

Inhakers wat zijn het eigenlijk? Een inhaker is een vorm van marketing. Ze krijgen gestalte via advertenties, reclames, afbeeldingen, video's, gif-jes, apps en natuurlijk de berichten (tegenwoordig meestal) op social media die inhaken op actuele gebeurtenissen in het...

Lees meer
Eerlijke communicatie: tel uit je winst

Eerlijke communicatie: tel uit je winst

Als ondernemer wil je je klanten overtuigen en ben je misschien geneigd er een schepje bovenop te doen, ja toch? Niet doen. Moeten we ons dan slechts sober en zonder franje presenteren? Nee, maar geloof me: het 'doe maar gewoon' concept is zo gek nog niet. Eerlijkheid...

Lees meer
Powerwoorden voor je offertes

Powerwoorden voor je offertes

‘Kon ik maar in het hoofd van mijn klant kijken, dan wist ik tenminste waar zijn ja-knop zat!’ Ha, een wens van heel wat ondernemers en professionals! Je komt natuurlijk al behoorlijk dicht in de buurt van die ja-knop door goed naar de klant te luisteren. Toen ik pas...

Lees meer
Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken? Houd de regie over het proces!

Een offerte maken en dan maar wachten op het verlossende antwoord, een reactie, mailtje of telefoontje? Dacht het niet! Haal jezelf uit de wachtkamer en ontdek hoe je de regie pakt.   Wat wil jij? Hoe wil ik ondernemen? Eigenlijk moeten we hier allemaal eens bij...

Lees meer
Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Goede offertes: waarom een review het verschil kan maken

Reviews kennen we vooral van aanbevelingen op websites of webshops. Maar heb je er al eens aan gedacht om ze in je offertes op te nemen? Bijna 2 op de 3 bedrijven die zich bij de Kamer van Koophandel registreren zijn zelfstandig ondernemers. Als je regelmatig offertes...

Lees meer