E-mailmarketing tel uit je winst!

e-mailmarketing resultaten onderzoek - Trigger Tekst legt uit

E-mailmarketing is ongekend populair

E-mailmarketing staat op nummer 1 in de top 3 belangrijkste online kanalen. Klanten ontvangen aanbiedingen het liefst via e-mailmarketing, dus tel uit je winst. De E-mail Benchmark 2019 (e-Village) geeft antwoord op de meest belangrijke vragen rondom e-mailmarketing. Dit rapport is echt de moeite waard.  Ik gebruik hem om de e-mailmarketing van onze klanten (en natuurlijk ook die van ons zelf) te verbeteren. Liever eerst een samenvatting? Lees dan verder:

Waarvoor wordt e-mailmarketing in Nederland ingezet?

De belangrijkste doelen van e-mailmarketing zijn: het genereren van traffic naar de website/webshop/winkel, stimuleren van verkoop en branding. Maar op de voet gevolgd door leadgeneratie en serviceverlening. Waarom zet jij e-mailmarketing in? Misschien ook interessant om te weten: slechts 4% gebruikt e-mail voor fondsenwervingsdoeleinden. Oké, maar wat hebben we nodig om deze doelen te bereiken? Dat lees je hieronder.

Wat wordt belangrijk(er)?

Buiten marketing automation, zien we dat de klant de hoofdrol speelt. Meer en meer proberen bedrijven via (360 graden-) klantprofielen en behavior targeting het effect van hun e-mailmarketing te verhogen. Behavioral targeting is een techniek waarmee o.a. via tracking cookies online bezoekersgedrag geregistreerd wordt. Iemands zoekgeschiedenis op Google bijvoorbeeld, maar ook welke pagina’s je hebt bezocht. Met een goed klantenprofiel krijg je meer inzicht in zijn problemen waarmee je up- en cross selling kunt toepassen en waarover je kunt bloggen of schrijven in je e-mails. Wil je meer weten over klantprofielen? Klik dan hier.

Welke dag en tijdstip hebben de meeste kans op succes?

Waar vorig jaar de woensdag nog de populairste verzenddag was, is dat dit jaar de donderdag. Dat de donderdag de populairste verzenddag is, wil niet zeggen dat de e-mail ook op die dag geopend wordt. En e-mails die verzonden worden om 21:00 uur hebben niet alleen de hoogste Open Rate, maar ook de hoogste Click Through Rate. Maar let op, per sector en per branche zijn er verschillen. E-mails die door bedrijven in de B2C-sector verzonden worden om 1:00 uur hebben de hoogste CTO gevolgd door e-mails die verzonden worden om 21:00 uur. In de B2B-sector is de CTO het hoogst van e-mails die verzonden worden om 21:00 uur en 18:00 uur.

In de B2B-sector is de Open Rate van e-mails die verzonden worden op zondag en maandag het hoogst. In de B2C-sector is dat van e-mails die verzonden zijn dinsdag en donderdag.

De e-mails die door bedrijven in de B2B-sector op zondag verzonden worden de hoogste CTR hebben. In de B2C-sector is de CTR het hoogst van e-mails die verzonden worden op dinsdag.

Benieuwd naar alle conclusies?

Download dan de volledige benchmark van e-Village.

Ook interessant:

Seizoensgebonden e-mailmarketingde voordelen van nieuwsbrieven/e-mailmarketing

Reageer

Je email zal nergens voor gebruikt worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd *