Thijs Waardenburg, één van de twee schrijvers van Inhaken met social media, kwam op ons blog over inhaakmomenten terecht en vroeg of ik – in ruil voor een gratis exemplaar – misschien een recensie wilde schrijven voor de website van Managementboek.nl. Daar hoefde in niet lang over na te denken, et voilà, je vindt hem hieronder. Ik vind het zonder twijfel een aanrader voor iedere ondernemer die via inhakers zijn bereik wil vergroten en wie weet ook de gunfactor, want die schiet zeker omhoog. Maar daar moet je natuurlijk wel wat voor doen. Ontdek wat.

Inhaken met social media

Wie zijn social media bereik wil vergroten, zal inhakers aan zijn content mix moeten toevoegen. Het is een beproefde manier om bij de klant of consument in beeld te komen. Maar een goede inhaker maken is zo gemakkelijk nog niet. Spring er maar eens tussenuit op bijvoorbeeld Koningsdag! In het vlot geschreven ‘Inhaken met social media’ van Thijs Waardenburg en Komala Mazerant ontdek je welke factoren het succes van inhakers bepalen en krijg je de belangrijkste ingrediënten voor het maken van goede, succesvolle inhakers.

Inhaken loont!

De schrijvers beginnen met hun belangrijkste conclusie uit hun tweejarig onderzoeksproject naar onder meer inhakers op sociale media. Als je nooit eerder inhakers hebt gemaakt vormt dit boek een praktische handleiding waarbij je en passant de werking van social media en hun algoritmen mee krijgt. Toch is dit boek ook voor de wat meer gevorderden interessant. Zo werd ik aangenaam verrast door actualiteit van het boek. Waardenburg en Mazerant nemen je mee in de wereld van social media marketing en laten zien welke verschuivingen daarbinnen plaatsvinden. De meest opvallende is die van vrijwillig contact. Via relevante content, gaan we van aandacht kopen naar aandacht verdienen. Je leert hoe je kunt inspelen op de algoritmen (filters die bepalen wat je op je tijdlijn te zien krijgt) en hoe je daar gebruik van maakt met inhakers. In het laatste gedeelte van het boek worden de vuistregels en tips voor succesvolle inhakers prijs prijsgegeven, waaronder – terugkomend op Koningsdag – een slimme tip om tijdens populaire inhaakmomenten je klant te verrassen met een onverwacht element door in te spelen op een opvallend voorval gedurende die dag. Dat betekent monitoren en creativiteit!

Inhaken met social media: over de auteurs

Thijs Waardenburg is hogeschooldocent en onderzoeker bij de Hogeschool Utrecht. Op de bacheloropleiding Communication and Multimedia Design geeft hij onder meer les in social media analytics, user experience design en onderzoeksvaardigheden. Zijn onderzoek bij het lectoraat Crossmedia Business is vooral gericht op praktijkgerichte analyses met sociale media.

Komala Mazerant is hoofddocent bij de opleiding Communicatie van de Hogeschool Rotterdam en verbonden aan kenniscentrum Creating010. Samen met docenten, studenten en het beroepenveld doet zij onderzoek naar contentcreatie in online netwerken. De effectiviteit van branded content in sociale media is daarbij het centrale onderwerp.

Inhaken met social media

Titel: Inhaken met sociale media in 60 minuten
Uitgeverij: Uitgeverij Haystack
ISBN: 9789461262738
Auteurs: Thijs Waardenburg en Komala Mazerant
Uitvoering: E-book
Te bestellen bij (o.a.): Haystack

Het boek ‘Inhaken met social media’ maakt deel uit van de serie Digitale trends en tools in 60 minuten en worden geproduceerd in samenwerking met Frankwatching.com, een toonaangevend platform over online trends, tips & tricks.

Onze eigen blogs over inhakers.

Benieuwd op welke momenten jij je doelgroep kunt bereiken?

Ieder jaar maken we een inhaakkalender. Naast bijzondere (feest)dagen om op in te haken, is de kalender voorzien van praktische tips waarmee je zelf inhakers succesvol inhakers maakt. Bovendien vind je er exclusieve aanbiedingen!

Ja, stuur mij de gratis inhaakkalender:

6 + 8 =

Geen zorgen, je krijgt geen nieuwsbrieven, we gebruiken de door jouw verstrekte gegevens alleen i.v.m. inhaakkalender. Meer informatie over het gebruik van gegevens vind je in onze privacyverklaring.