Offertes nabellen: doen!

Het nabellen van een offerte is een belangrijke schakel in het verkoopproces. Het effect van nabellen of follow-up van je offerte wordt vaak onderschat. Het kan soms net het extra zetje zijn waardoor de klant voor jou kiest. Bovendien kun je eventuele bezwaren weerleggen en een passende oplossing bedenken. En nee, het gaat lang niet altijd om de prijs. Integendeel, veel bezwaren komen voort uit de behoefte aan zekerheid en die kun je ook geven door bijvoorbeeld een langere garantietijd aan te bieden of een projectprijs in plaats van uurtarief af te spreken.

Zenuwachtig voor het nabellen van offertes?

Je bent niet de enig hoor! Gelukkig kun je er wat aan doen. Bijvoorbeeld: je goed voorbereiden en je telefoontje als een extra kans beschouwen. Een extra kans om die opdracht of order binnen te halen. Wat kun je nog meer doen waardoor nabellen van offertes geen moetje is, maar een uitdaging? Hoe zorg je dat je – ongeacht de reactie van een klant – altijd stevig in je schoenen staat? Bestaat er zoiets als een geheim recept voor het nabellen van offertes? We praten erover met Hélène Henckens van Buro Henck.

Laat ons weten wat je van deze podcast vond!

Geef een review op Apple podcasts, Spotify of SoundCloud en maak kans op een gratis exemplaar van het e-book Onweerstaanbaar goede offertes. Suggesties voor onderwerpen of wil je een keer onze gast zijn? Graag! Laat een reactie achter of neem contact met ons op.

 

 

 

Ja, ik wil meer weten over de offerteservice:

Geen zorgen, je krijgt geen nieuwsbrieven. Meer informatie over het gebruik van gegevens vind je in onze privacyverklaring.