Ben jij zeker van je offertes of twijfel je weleens?

Onweerstaanbare offertes of eh … zijn die van jou misschien toe aan een upgrade? Ongeacht of je zeker of onzeker bent: het is sowieso goed om af en toe eens feedback te vragen. Het kan zijn dat je jezelf onderschat (wat overigens in de offerte merkbaar is) of dat je juist teveel op de automatische piloot gaat (en ook dat merkt de klant!). Iedereen zou af en toe wat aandacht moeten besteden aan de kwaliteit van zijn offertes. Waarom?

Even wat feiten op een rijtje:

  • Feit: nooit eerder waren er zoveel bedrijven. De kans is dan ook groot dat je niet de enige bent die offerte uitbrengt.
  • Feit: een derde van alle offertes belandt vrijwel direct in de prullenbak. Ze sluiten niet aan bij de vraag, zijn onduidelijk of niet overtuigend.
  • Feit: de kwaliteit van een offerte wordt beschouwd als een goede voorspeller. Is de kwaliteit van de offerte goed, dan zal het ook wel goed zitten met de rest.
  • Feit: niet de prijs is doorslaggevend, maar je toegevoegde waarde. Sterker nog, mensen wil best wat meer betalen in ruil voor betrouwbaarheid, creatieve maatwerkoplossingen, transparantie.

In deze aflevering

Het is nu meer dan ooit belangrijk om je te onderscheiden. In je manier van werken, in je communicatie én in je offertes. Onze offertescan helpt je daarbij. In deze aflevering geven we je tips, leggen we je uit hoe je het succespercentage van je offertes berekent en praten we met Wenneke Ong. Zij is lifecoach en loopbaanprofessional bij WLO Work and Life. Wenneke maakt regelmatig offertes voor bedrijven die haar expertise willen inschakelen. Een tijdje terug heeft ze gebruik gemaakt van de offertescan en in deze aflevering vertelt ze hoe ze daar tot op de dag van vandaag nog altijd van profiteert:

 

 

Ja, ik wil meer weten over de offerteservice:

Geen zorgen, je krijgt geen nieuwsbrieven. Meer informatie over het gebruik van gegevens vind je in onze privacyverklaring.