Voordelen e-mailmarketing: te mooi om te laten lopen

Voordelen e-mailmarketing: te groot om te laten liggen. Trigger Tekst licht toe.

De voordelen van e-mailmarketing zijn te groot om te negeren. Maar mailings of nieuwsbrieven zijn toch uit de tijd? Veel mensen denken dat je met social media meer bereikt. Maar e-mailmarketing is nog steeds springlevend! Ontdek wat je mist als e-mailmarketing niet of nauwelijks inzet.

Voordelen e-mailmarketing: wat dacht je van 72%?

E-mailmarketing, nieuwsbrieven of mailings leveren meer op dan je denkt. Maar liefst 72% van de Nederlanders laat zich via e-mail verleiden tot het doen van een aankoop of schrijven zich in voor een opleiding of vergelijkbaar. E-mail is het meest persoonlijke medium, waarbij we open staan voor promotionele boodschappen, sterker nog: we prefereren reclame en aanbiedingen via de mail te ontvangen. Meer van dit soort harde feiten vind je in het Nationaal E-mail Onderzoek (*) dat jaarlijks afgenomen wordt.

E-mailmarketing of social media?

Social media vormt een geweldige aanvulling. Dus zet e-mailmarketing en social media in. Je bereikt mensen die je anders niet of nooit zou hebben bereikt. Social media een uitstekend middel om je mailing te promoten en nieuwe aanmeldingen te stimuleren.

Voordelen e-mailmarketing

We zetten ze even op een rij voor je:

  • op de radar blijven van potentiële en bestaande klanten;
  • gelegenheid om je kennis, (nieuwe) producten en/of diensten onder de aandacht te brengen;
  • aantrekken van potentiële klanten;
  • de relatie met je bestaande klanten verstevigen en nieuwe/meer opdrachten of orders binnen halen;
  • genereren van meer verkeer naar je website;
  • (extra) kanaal om je blogs en andere content te verspreiden;
  • meer conversie, meer verkopen of opdrachten, meer omzet.

 

Ook interessant:

Seizoensgebonden e-mailmarketing

*Tip: het laatste rapport van het Nationaal E-mail Onderzoek kun je hier downloaden.

Gebruik onze praktische blogs om je content en marketingcommunicatie te verbeteren

Ongeveer 1x per 4-6 weken versturen we een mailing met daarin praktische how-to blogartikelen gericht op zelfstandig ondernemers. Dus geen blogs met tips die je of klauwen met geld kosten of die totaal niet relevant zijn voor ondernemers zoals jij en ik. Interesse? Meld je dan aan en ontvang bovendien ons overzicht met 30 blogonderwerpen. Handig, voor als je eens even geen inspiratie hebt!

 

Reageer

Je email zal nergens voor gebruikt worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd *